Het verhaal van jouw bedrijf

Wie het heeft komt verder!

Je kent dat wel, een opdracht die uiteindelijk toch naar die ene ervaren con-collega gaat. Die had ook wel een goed verhaal. Of erger,  je wordt (als startende en jonge ondernemer) niet eens uitgenodigd… En als er dan eindelijk een opdracht valt, is het helemaal niet de ideale opdracht… Maar ja, niks aan te doen, de schoorsteen moet roken.

Missie, visie en strategie

Op het moment dat je besluit ondernemer te worden, start je met veel lef, gedrevenheid en talent. Je stopt al je tijd in het ondernemen en geld verdienen. Het loopt goed en je bent (meer dan) tevreden. Na anderhalf tot twee jaar begin je je af en toe af te vragen: hoe wil ik nu verder? Hoe kan ik een stap vooruit maken? Je begint te merken dat alleen je lef, gedrevenheid en talent niet voldoende is om een volgende stap te maken. Hoe maak je van je onderneming een ‘echt’ bedrijf?

Het wordt tijd dat je onderneming een stevige fundering krijgt, want alleen dan kun je groeien. Het wordt tijd dat je je intrinsieke motivatie gaat delen met de wereld! Zodat je bewuster de markt kunt gaan beïnvloeden.

Door vorm te geven aan een visie, missie en strategie bouw je die belangrijke fundering van je bedrijf. Bij veel bedrijven ontbreekt het aan een heldere missie en visie, al is die intrinsiek altijd aanwezig. Als een bedrijf al wat langer bestaat, is die missie en visie in de loop der jaren onbewust vorm gegeven, al is die nooit expliciet gemaakt. Maar als starter heb je daarom wel het nakijken…  Jouw verhaal is immers een beetje los zand.

Maak je missie en visie expliciet!

Als (startende) ondernemer is een missie en visie onmisbaar. Het is de basis voor al je bedrijfsmatige activiteiten. Met een goede missie en visie kun je een eenduidige, duidelijke strategie ontwikkelen en zijn beslissingen op het gebied van marketing, financiën, personeel, etc. makkelijker te nemen.

Een missie en visie zorgt voor een overtuigende en consequente bedrijfsvoering. Het geeft richting aan gesprekken en andere communicatie. Daarmee ben je een volwaardige gesprekspartner met een heldere communicatie en concrete kijk op de zaken. Dat geeft vertrouwen en een voorsprong op alle andere spelers.   

Ook helpt een missie en visie, of juist de consequente strategie die daaruit voortvloeit, bij het maken van keuzes. Welke opdracht wel en welke niet. Al zullen opdrachten die verre van ideaal zijn niet eens meer besproken worden! Jij kunt immers perfect aangeven waar je voor staat en wat je doet.

Afspraak maken

Afspraak maken

Opdrachtgevers

Loading images...

Over OnsMeer over ons